Санхүүгийн англи хэлний орчуулах ур чадварын сургалт Хичээл 7
Valuing IPOs - Үнэт Цаасыг зах зээлд анх удаа гаргахад үнэлгээ хийх нь
This paper examines the pricing of IPOs using comparable firm multiples, a procedurethat is widely recommended by academics and practitioners and is standard practice in IPO
valuation case studies used in business schools.
Энэхүү судалгааны ажлаараа бизнесийн сургуулиудад жишээнд суурилан үнэт цаасыг зах зээлд анх удаа гаргахад үнэлгээ хийх сургалтын тогтсон арга барил болон мэргэжилтнүүд ба судлаачдаас илүүтэй иш татдаг аргачлал болох пүүсүүдийн харьцуулсан үржүүлэгчийг ашиглан үнэт цаасыг зах зээлд анх удаа гаргахад үнэлгээ хийх үйл явцад судалгаа хийсэн болно.
We find that valuing IPOs on the basis of the
price-to-earnings, price-to-sales, enterprise value-to-sales, and enterprise value-to-operating cash
flow ratios of comparable firms is of only limited use if historical numbers rather than forecasts
are used.
Үнэ-ашгийн харьцаа, үнэ-борлуулалтын харьцаа, аж ахуйн нэгжийн үнэлгээ ба борлуулалтын харьцаа ба харьцуулалт хийж буй пүүсүүдийн үйл ажиллагааны мөнгөн урсгал-үнэлгээний харьцааны үндсэн дээр үнэт цаасыг зах зээлд анх гаргахад үнэлгээ хийхэд таамаглахаас илүүгээр түүхэн өгөгдөл ашиглавал хязгаарлагдмал болохыг бид олж мэдсэн.
Within an industry, the variation in these ratios is so large, both for public firms and
IPOs, that they have only modest predictive value.
тухайн нэг салбартаа хувьцаат компани болон үнэт цаасыг зах зээлд анх удаа гаргах явцын аль алинд нь эдгээр харьцаануудын хэлбэлзэл нь ийм их тул таамаглахад үнэ цэнэ нв бага юм.
Many idiosyncratic factors are not captured
by industry multiples unless various adjustments for differences in growth and profitability are
made.
өсөлт ба ашигт ажиллагааы зөрүүг боломжтой байдлаар зохицуулахгүй л бол салбарын үржүүлэгчид нь ийм өвөрмөц онцлог хүчин зүйлүүдийг тэр бүр тооцоолж чадахгүй байна.
Using earnings forecasts improves the valuation accuracy substantially.
Ашгийг таамагласнаар үнэлгээг илүү бодитой хийх боломжтой болж байна.
The valuation
accuracy is higher for older firms than for young firms.
Шинэ пүүсүүдээс илүү салбартаа байр сууриа олсон пүүсүүдийн хувьд үнэлгээний найдвартай байх магадлал нэмэгдэж байна.
Using historical accounting information and controlling for leverage effects, the
enterprise value-to-sales ratio works reasonably well for both young and old firms.
Хөшүүргийн нөлөөллийг хянах, аж ахуйн нэгжийн үнэлгээ ба борлуулалтын харьцаа илүү үндэслэлтэй болж ирж байна.
Additional
adjustments that reflect differences in sales growth rates and differences in profitability per dollar
of sales improve the fits even more.
Борлуулалтын өсөлтийн хэмжээний зөрүү ба борлуулалтын ам доллар дутам дахь ашигт ажиллагааны зөрүүг харуулах нэмэлт тохируулга хийсэн нь нааштай байна.
This is consistent with the industry practice of starting with
an industry multiple and adding or subtracting adjustments of 10-20% to reflect differences in
growth rates, profitability, quality of earnings, etc.
Өсөлтийн түвшин, ашигт ажиллагаа, ашгийн чанар гэх мэт хувьсагчуудын зөрүүг харуулах зорилгоор салбарын үржүүлэгч, нэмэх болон хасах гэх мэтээр 10-20%-иар өөрчлөх байдлаар эхлэх нь тохиромжтой байна.
The difficulty of using comparable firm multiples for valuing IPOs, without further
adjustments, leaves a large role for investment bankers in valuing IPOs.
Цаашид зохицуулалт хийхгүйгээр үнэт цаасыг зах зээлд анх удаа гаргахдаа үнэлгээ хийхэд пүүсийн харьцуулсан үржүүлэгчийг ашиглавал хөрөнгө оруулалтын банкуудын өмнө асар их хариуцлага үүрэх асуудал гарах юм.
Because using the
midpoint of the offer price range results in smaller prediction errors than using comparables,
investment bankers apparently are able to do superior fundamental analysis.
Харьцуулсан аргыг ашиглахаас илүүтэй таамаглалын жижиг алдааг үүсгэх санал болгох үнийн далайцын дундын цэгийг ашигладаг учраас хөрөнгө оруулалтын банкуудаас суурь шинжилгээний аргуудыг ашигладаг.
In addition, investment bankers are able to achieve additional valuation accuracy by canvassing market
demand before setting a final offer price.
Түүнчлэн,хөрөнгө оруулалтын банкуудаас эцсийн үнэлгээг тогтоохоос өмнө зах зээлийн эрэлтэд шинжилгээ хийх замаар үнэлгээг илүү нарийн хийж чаддаг.
While much attention has been focused on the wide
variation between the offer price and subsequent market prices that occurs in practice, our results
suggest that the pricing precision would be much worse if a mechanical algorithm was used
instead.
Зах зээлд илүүтэй тохиолддог зах зээлийн үнэлгээ ба санал болгох үнийн хоорондын хэлбэлзэлд ихээхэн анхаарал хандуулаад механик алгоритмийг ашиглавал үнэлгээ бодитой гарах магадлал бага юм.
Finally, we should note that in this paper we use the same multiples for all industries.
төгсгөлд нь дурын салбаруудад ижил үржүүлэгч ашиглахыг бид санал болгож байна.
Source:Moonchul Kim Department of Accounting KyungHee University
Jay R. Ritter Department of Finance School of Business Administration
University of Florida
No comments:
Post a Comment