第一课微积分 Нэгдүгээр хичээл Тооцон бодох математикийн суурь ойлголтууд 5
1.1函数与模型 Функц ба загвар 5
1.2 极限与导数 Хязгаар ба уламжлал 11
1.3求导法则 Дифференциалчлах дүрэм 15
1.4积分 Интеграл 19
1.5 微分方程 Дифференциал тэгшитгэл 23
第二课经济学原理 Нэгдүгээр хичээл Эдийн засгийн ухааны суурь ойлголтууд 27
2.1人们如何做出决定 Хүмүүс хэрхэн шийдвэр гаргадаг вэ? 29
2.2经济模型: 生产可能性边界 Эдийн засгийн загвар: үйлдвэрлэлийн боломжийн муруй 36
2.3供求的定律 Эрэлт нийлүүлэлтийн хууль 41
2.4市场效率 Зах зээлийн үр ашиг 46
2.5 生产函数 Үйлдвэрлэлийн функц 50
2.6 寡头垄断 Олигопольт өрсөлдөөн 53
2.7消费者选择理论 Хэрэглэгчийн сонголтын онол 57
2.8信息不对称 Тэгш бус хэмт мэдээлэл 60
2.9引力模型Таталцлын загвар 64
2.10比较优势:李嘉图模型 Харьцангуй давуу тал: Рикардогын загвар 69
2.11收益递增或规模经济
Өргөжилтийн өсөн нэмэгдэж буй өгөөж буюу өргөжилтийн үр шим
2.12 关税 Тариф 78
2.13宏观经济学数据 Макро
эдийн засгийн өгөгдөл 81
第三课会计学基础 85
Гуравдугаар хичээл Нягтлан бодох бүртгэлийн үндэс 87
3.1 资产负债表 Тайлан тэнцэл 87
3.2利润表 Орлогын тайлан 92
3.3 现金流量表 Мөнгөн гүйлгээний тайлан 95
3.4 衡量企业绩效 Бизнесийн гүйцэтгэлийг хэмжих нь 97
3.5 比较分析 Харьцааны шинжилгээ 101
第四课统计学基础 Дөрөвдүгээр хичээл Статистикийн үндэс 108 4.1总体及样本 Эх олонлог ба түүвэр 109
4.2 变量及测量 Хувьсагч ба хэмжигдэхүүн 113
4.3 分布的中心位置及方差 Төвийн тархалт ба дисперс 118
4.4 相关性及回归 Корреляци ба регресс 121
4.5 推论统计学 Нарийвчилсан статистик 123
第五课金融学基础 Тавдугаар хичээл Санхүүгийн үндэс 126
5.1 折现现金流量估价 Хямдруулсан мөнгөн урсгалын үнэлгээ 127
5.2 投资评价的其他方法 Хөрөнгө оруулалтын үнэлгээний бусад аргууд 130
5.3 敏感性分析 Мэдрэмжийн шинжилгээ 133
5.4算术及几何平均 Aрифметик ба геометр дундаж 137
5.5 货币市场工具 Мөнгөний захын хэрэгслүүд 140
5.6 股权证券 Хөрөнгийн хувьцаа 145
5.7 衍生证券 Үүсмэл үнэт цаас 150
5.8证券市场 Үнэт цаасны зах зээл 156
第六课管理学基础概念 Зуравдугаар хичээл Менежментийн үндэс 161 6.1经理和领导 Менежер ба удирдагч 162
6.2六个领导风格 Удирдлагын 6 хэв маяг 165
6.3 明茨贝格的框架 Минтзбергийн загвар 169
6.4 组织驱动因素 Байгууллагын өөрчлөлтөнд хөдөлгөгч хүчин зүйлс 174 6.5 囚犯困境 Хоригдлын ацан шалаа 178
第七课营销学基础概念 Долдугаар хичээл Маркетингийн үндэс 182
7.1市场营销的核心概念 Маркетингийн цөм ойлголтууд 183
7.2 营销三原则 Маркетингийн гурван зарчим 189
7.3营销信息系统 Маркетингийн мэдээллийн систем 195
7.4波士顿“市场成长-份额”矩阵Бостон консалтин групийн
өсөлтийн матриц 199
7.5营销传播 Маркетингийн харилцаа 202
7.6品牌的信息传达和沟通 Брендийн мэдээллийг хүргэх, харилцах 208
附录 Хавсралт 214
申请中国各经济管理学校时及入学后学习指南的注意事项
Бизнесийн удирдлага, эдийн засгаар суралцахад анхаарах зүйлс 214
参考 Ашигласан сурвалж 234
Энэхүү номыг файль буюу pdf хэлбэрээр 25000 төгрөгөөр авахыг хүсвэл https://www.facebook.com/dtumur/ фейс хаягаар эсвэл tumurbatdalkhsuren@ymail.com хаягаар холбогдоно уу.
图书试读 Жишээ
2.5 经济模型: 生产可能性边界 Эдийн засгийн загвар: үйлдвэрлэлийн боломжийн муруй
生产可能性边界是一个图形,它表明在生产要素和生产技术既定时,一个经济所能生产的产品——在这个例子中是汽车和电脑——的数量的各种组合。Үйлдвэрлэлийн боломжийн муруй бол бүтээгдэхүүний хослолуудыг харуулдаг график бөгөөд энэ тохиолдолд, үйлдвэрлэлийн боломжит технологи ба үйлдвэрлэлийн боломжит хүчин зүйл өгөгдсөн нөхцөлд тухайн нэг эдийн засаг машин ба компьютер үйлдвэрлэх боломжуудын хослол юм.
如果这个经济把全部资源都用于汽车行业,该经济将生产 1000 辆汽车而不生产电脑;如果全部资源都用于电脑行业,该经济将生产 3000 台电脑而不生产汽车。Хэрвээ, тухайн эдийн засаг бүх нөөцөө машин үйлдвэрлэхэд зарцуулбал, 1000 машин үйлдвэрлэж, 0 машин үйлдвэрлэнэ. Бүх нөөцөө компьютерийн салбарт зарцуулбал, 3000 компьютер, 0 машин үйлдвэрлэнэ.
更为可能的情况是,这个经济把资源分配在两个行业中,于是,在生产可能性边界上就有了其他点。Хамгийн боломжит хувилбар нь, тухайн эдийн засаг нөөцөө уг хоёр салбарт хувиарлаж, машин, компьютер аль алинийг нь үйлдвэрлэнэ.
由于资源是稀缺的,因此并不是每一种想象的结果都是可行的。Нөөц хязгаарлагдмал учраас, төсөөлж байгаа үр дүнг тэр бүр хэрэгжүүлэх боломжгүй. 例如,无论在两个行业之间如何配置资源,经济也不可能生产出 C 点所代表的汽车和电脑量。Жишээ нь, нөөцүүдийг хоёр салбарт хэрхэн хувиарлахаас үл хамааран, машин ба компьютерийг С цэгт дүрсэлсэн тоо хэмжээгээр үйлдвэрлэх боломжгүй.
在用于制造汽车和电脑的技术为既定时,经济并没有足够的生产要素来提供 C 点所对应的产量水平。Машин ба компьютер үйлдвэрлэх технологи өгөгдсөн нөхцөлд, тухайн эдийн засагт бүтээгдэхүүний түвшинг дэмжихүйц үйлдвэрлэлийн хүчин зүйл хангалтгүй.
经济可以用它拥有的资源在生产可能性边界上和以内的任何 一点进行生产,但它不能在这条边界以外的任何一点进行生产。Байгаа нөөцөөр, тухайн эдийн засаг үйлдвэрлэлийн муруйн дотор эсвэл аль нэг цэгээр үйлдвэрлэх болов ч, муруйн гадна үйлдвэрлэх боломжгүй.
如果经济从它可以获得的稀缺资源中获得了它能得到的全部东西,就称这种结果是有效率的。Тухайн эдийн засаг олж авсан ховор нөөцөөр бүх зүйлийг олж авч чадвал, үр ашигтай гэж үзнэ. 生产可能性边界上(而不是这条 线之内)的各点代表了有效率的生产水平。Үйлдвэрлэлийн боломжийн муруй дээрх цэгүүд нь үйлдвэрлэлийн үр ашгийн түвшинг илэрхийлнэ.
由于某种原因,也想是普遍失业,经济的产量小于它从可以获得的资源中所能得到的最大可能产量。Зарим шалтгаанаар, магадгүй хаа сайгүй ажилгүйдэлтэй үед, үйлдвэрлэхүйц нөөцөөсөө бага хэмжээгээр үйлдвэрлэнэ.
如果消除了无效率的来源,经济就可以增加这两种物品的产量。Хэрвээ үр ашгийн эх үүсвэрийг багасгавал, тухайн эдийн засаг уг хоёр бүтээгдэхүүний үйлдвэрлэлийг нэмэгдүүлэх боломжтой.
生词 Шинэ үгс
1.生产可能性边界shēng chǎn kě néng xìng biān jiè
үйлдвэрлэлийн боломжийн муруй
2.图形tú xíng график, бүдүүвч
3.表明biǎo míng илэрхийлдэг, харуулдаг
4.生产要素 shēng chǎn yào sù үйлдвэрлэлийн хүчин зүйл
5.技术jì shù технологи
6.既定
7.数量shù liàng тоо хэмжээ
8.拥有yōng yǒu тай байх
9.组合zǔ hé хослол
10.情况qíng kuàng нөхцөл байдал
11.行业háng yè салбар
12.点 diǎn цэг
13.稀缺xī quē хомсдол
14.制造zhì zào үйлдвэрлэх
15.提供tí gòng хангах, нийлүүлэх
16.称 chēng жигнэх, нэрлэх
17.效率xiào lǜ үр ашиг
18.来源lái yuán эх сурвалж, эх үүсвэр
19.条线tiáo xiàn шугам
20.增加zēng jiā өсөх, нэмэгдэх
21.产量chǎn liàng гарц, хэмжээ
语言扩展 Дүрмийн тайлбар
1原文:生产可能性边界是一个图形,它表明在生产要素和生产技术既定时,一个经济所能生产的产品——在这个例子中是汽车和电脑——的数量的各种组合。
结构:所[suǒ]- аливаа үйл үгийн өмнө орохоор бусдаар үйлдүүлэх хэв буюу үйлдвэрлэгдсэн гэсэн утгатай болов ч, орчуулахдаа үйлдвэрлэсэн гэхэд болно.
2原文: 如果这个经济把全部资源都用于汽车行业,该经济将生产1000 辆汽车而不生产电脑。
结构:如果, …..而不[rú guǒ , …..ér bú]….. – хэрвээ, ….. эс,
3原文:更为可能的情况是,这个经济把资源分配在两个行业中,于是,在生产可能性边界上就有了其他点。
结构:于是[yú shì] - ингэснээр, тиймээс
4原文:由于资源是稀缺的,因此并不是每一种想象的结果都是可行的。
结构:由于.......,因此[yóu yú .......,yīn cǐ]...........。А, учраас В
5原文:例如,无论在两个行业之间如何配置资源,经济也不可能生产出 C 点所代表的汽车和电脑量。
结构:无论 [wú lùn]- үл хамааран
6原文:在用于制造汽车和电脑的技术为既定时,经济并没有足够的生产要素来提供 C
点所对应的产量水平。
结构:来[lái] - зорилго зааж тэр бүр орчуулахгүй
Хэрэгтэй ном байна
ReplyDeleteХаанаас авах боломжтой бэ
ReplyDelete